sâmbătă, 13 februarie 2010

taranul urban

Ţăranul urban

Nu ştiu alţii cum sunt, dar ăsta urban te lasă pur şi simplu cu gura cascată. Aşa cum Monet impresionează prin culoare, ţăranul urban impresionează printr-un cocktail de, gesturi şi dume pur şi simplu unic.
Puţina lume se poate lăuda că n-a avut niciodată nevoie de serviciile lui. Priceput ca nimeni altul, disponibil şi spontan, ţăranul urban e întotdeauna gata să se ia la trântă cu o chiuvetă defectă, o ţeavă crăpată sau orice alt utilaj scăpat de sub control .
De remarcat este faptul ca Dumnealui nu se multumeşte niciodată sa-şi vadă de treaba lui unsuroasă. Nooooooooo. El trebuie sa impartăşească lumii din inţelepciunea sa ancestrală: slobod la gura şi cu mintea odihnită, e pregătit în permanenta sa ofere consultanta fiscala, bursiera sau de orice alta natura.
Asa m-am pricopsit si eu la un moment dat cu nevoia imperioasa de mana(si gura) de lucru. Am angajat o echipa de cetateni comunali pentru oarece trebi. Oameni deosebiti. De noi. Am remarcat la acea vreme un aspect ciudat legat de creativitatea taranului urban atunci cand vine ora mesei: adica ” in timpul lui douaspe” in termeni colocviali: el cand vine la serviciu isi cumpara de mancare de pe la chioscuri. De obicei pateu. O cutie de pateu, o paine, o ceapa si o vodka. La kil. Vodka. Nu au nevoie de nimic altceva: cutit, pahar, servetel sau cos de gunoi. Taranul rupe painea, deschide conserva si unge cu dibăcie tot pateul pe pâine cu chiar capacul de la conserva. Apoi arunca expert un praf de sare peste sandwich cu unghia de la degetul mic care este evident mai lunga decat celelalte. Oau! Am spus la vremea aceea… Super tare!
Am povestit patania amicilor mei cu care m-am cocosat de ras si as fi ras si astazi daca nu s-ar fi produs una mai criminala:
Ma indreptam ieri catre echipa de muncitori cand ma suna a’ meu si-mi spune sa cumpar ” niste trei in unu”. Ma opresc la chiosc, cumpar plicurile cu pricina si nu pot sa nu remarc noua forma a plicului: acum nu mai e pătrăţos; este alungit.
I-am servit pe oameni, si pe drum spre casa râdeam singur si ma gandeam ce departament de cercetare puternic au companiile de cafea: in afara de faptul ca ai in plic tot ce-ti trebuie: cafea, zahar si lapte, la final cu ce amesteci in cafea? Cu plicul!
God bless cowboys!

Toni St. Scribu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu